buk.bg@gmail.com

Апокалипсисът идва в 6 вечерта и D.J.

12.00 лв.

  • автор: Георги Господинов
  • издателство: Жанет45
  • оформление: Яна Левиева
  • година: 2015, трето издание
  • страници: 112
  • корица: мека
  • ISBN: 978 619 186 186 6

Изчерпан

Описание

Апокалипсисът не е непременно огън и жупел, конници, тръбящи ангели, глобален срив. Понякога краят на света е нещо много лично и всекидневно. Идва в оня час на ранното есенно свечеряване, в онази минута, когато светлината вече си е отишла, а мракът още не е дошъл. В тази дълга минута се случват историите тук. Минутата преди.
Истории за това как минаха 90-те и как влязохме в новото хилядолетие с по един микроапокалипсис в аванс.
Истории, сенки и гласове, които се навързват, допират, понякога през отделна фраза, за да дадат силуета на едно тяло, ранимо, неразказано, направено от самота и неосъщественост.

„Разказване и разкайване са много близки думи, сигурно има защо. Аз вярвам в разказването. То придава допълнително смисъл на това, което си преживял. Ако един човек не си разказва историите, не може да усети какво е преживял. Мисля, че и за това хората обичат да четат хороскопи за себе си. Има и такива, на които им липсва смисъл, затова обичат да мислят, че съдбата има сценарий за тях и са вписани някъде. А какво става, ако никъде не пише за нас, ако ни няма в големия замисъл?“

Почетете тук интервюто на Анелия Александрова с автора, публикувано в „Програмата“: http://programata.bg/?p=44&l=1&c=1&id=285

Със спектакъл по пиесата „Апокалипсисът идва в 6 вечерта“, режисиран от Маргарита Младенова, се открива новата 2010 г. в Малък градски театър Зад Канала. http://www.theatreoffthechannel.org/homebg.htm

„По-вълнуващото представление по новия текст за театър на Георги Господинов „Апокалипсисът идва в 6 вечерта“ за мен се състоя един ден след премиерата му в Малък градски театър „Зад канала“ (първа за 2010), когато останах насаме с текста, без посредничеството на сцена и актьори. […] Може да прозвучи парадоксално, но действително има и такива силни театрални преживявания, които могат да се случат пълнокръвно само на страницата, върху въображаемата сцена на думите.

Асен Терзиев за „Капитал лайт“, http://www.capital.bg/show.php?storyid=842100

„Наслагващите се изповеди за личните крахове оставят усещането за празнота, за дълбока тъга по нещо важно, по нещо завинаги изпуснато. Но за тъга, не дълбоко разтърсваща, а спасително-поетична, защото Георги Господинов й дава цвета на шоколад и звука на Пиацола.“

Виолета Дечева, в. „Култура“, http://www.kultura.bg/bg/article/view/16447
 

 D.J.
(Една пиеса light с ниско съдържание на олово и никотин)

Точно през ХVІІ век, великата епоха на лулата, което ще рече на постоянството, стабилността и здравото семейство – защо какво друго е лулата, ако не една уютна и порядъчна домашна камина в миниатюр – та точно в това време се ражда… Дон Жуан. Пушач на цигари в един свят на лули. Ако приемем, че Дон Жуан, този Zorro на жените, е едно от имената на страстта, какво се случва днес, четири века по-късно. Как се чувства съвременният D.J (Don Juan) – като прушач сред отказали пушенето, като любовник сред отказали любовта…
Дон Жуан е култово парче в попкултурата на ХVІІ, ХVІІІ и ХХ век, а скречът е възможен тъкмо върху популярни винили.
Как цялата история на света може да бъде написана с малко дим…

Пиесата D.J. спечели Годишната награда “Икар” за най-добър български драматургичен текст през 2004 г. Преведена е на руски, френски, немски и английски. Поставяна е в България, Австрия и Франция.

„Дон Жуан не е стряскащият и невероятен герой за своите класицистични съвременници, а банален и старомоден за съвременното общество. Вместо изкусното съблазняване и дима от цигарите, той се сблъсква с вулгарното и грубо предлагане на любовта по розов телефон, а пиесата и актьорите преиначават неговите думи.“

Рецензията на Диана Златкова за двете пиеси можете да прочетете в litclub.com

Допълнителна информация

Тегло 0.150 кг
Размери 12.7 × 20.20 × 1 см

Отзиви

Все още няма отзиви.

Бъдете първият написал отзив за “Апокалипсисът идва в 6 вечерта и D.J.”